det blir bättre

- klyschigt!

min bubbla

Publicerad 2013-08-25 22:38:07 i idag,

jag lever i min egna lilla bubbla där jag alltid tror det bästa om andra. där jag tror att vi tillsammans kan skapa fred. där jag tror att vi människor hjälper varandra till en bättre värld. där jag tror att vi aldrig vill skada någon annan. 
igår trampade jag ner i en brunn och stukade foten. pladask så låg jag på rygg, skrikandes som en treåring av smärta. då kom en kille utspringandes till mig. och tack till dig. även fast du egentligen inte gjorde någonting (eftersom jag var envis och inte tog emot hjälp) så var det faktiskt din tanke som fick mig att lyfta från marken. bara av att du visade omtanke kunde jag gå vidare. så tack till dig. 
och sådan är jag. jag lever i min egna lilla bubbla där jag alltid tror det bästa om andra - där jag tror att alla vill hjälpa andra, utan baktanke eller egen vinning.
 
 
hoppas ingen, någonsin försöker spricka min bubbla. för jag är glad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mellansvensk, fotbollsspelare, flickvän, brunett, dotter, glädjespridare, vän, barnbarn, pannkakor med glass-tokig, syster, pluggis, brunögd gråtare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela